wtorek, 23 kwietnia 2013

Oculus Rift


Jeszcze pół roku temu byłem sceptyczny co do kickstartera, ale tyle niesamowitych projektów się tam pojawia, że nie do wiary. Świat gier nie był tak ekscytujący od lat 90. Jednym z gadżetów tamtych czasów były hełmy VR, z powodu ograniczeń technologicznych pomysł się nie przyjął. Teraz dzięki technologii rozwiniętej przez smartfony i dzięki finansowaniu z kickstartera VR wraca pod postacią Oculus Rift'a i budzi wielkie emocje.

Trudno w kilku słowach wyjaśnić fenomen Oculus Rift'a, najlepiej zobaczyć to na filmie:


 


Koszt wersji developerskiej to około 300$, wersja finalna nie powinna być droższa.

Chris Robersts praktycznie od momentu ogłoszenia mówi o obsługiwaniu Oculus Rifta przez grę Star Citizen. 29% osób które wsparły tę grę deklaruje że planuje go nabyć. Twórcy X-Rebirth też wspominają że chcieli by ich gra obsługiwała Oculusa. Możliwe że dzięki tej technologii będzie można naprawdę poczuć głębie kosmosu, zwłaszcza że przejście pomiędzy siedzeniem w kokpicie a siedzeniem w fotelu przed komputerem jest naturalne. Zarówno Oculus Rift jak i symulatory kosmiczne mogą na tym dużo skorzystać.

Co do Oculus Rift, to nie da się o tym nic powiedzieć więcej nie testując tego, jeśli coś jest na rzeczy to sądzę że prędzej czy później to zobaczymy. W rękach dobrych twórców gier można by było zrobić z tym coś niesamowitego. Na razie emocje z nim związane są duże i możliwe że jesteśmy na progu rewolucji, która może zmienić rozrywkę zarówno na dobre jak i na złe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz